beeradio.gr




Κυριακή, 28 Μαΐου 2017

Τι μουσική να παίζω στην επιχείρηση μου;



Η μουσική σε ένα κατάστημα τύπου καφετέρια-εστιατόριο-μπαρ είναι τόσο σημαντική όσο και τα άλλα προϊόντα και υπηρεσίες που παρέχει. 
  • Πόσες φορές επειδή ακούσατε teenager's mtv/edm επιτυχίες νιώσατε ότι δεν ανήκετε εκεί
  • Ή και το αντίθετο, πόσες φορές ακούγοντας πολύπλοκη σνομπ και ακαταλαβίστικη τζαζ (θέλει εκπαίδευση η τζαζ γιαυτό και αυτό το ιδίωμα που παίζεται συνήθως είναι κατανοητή smooth jazz που αφορά περισσότερο κόσμο) νιώσατε ότι δεν ανήκετε εκεί
  • Πόσες φορές η μουσική έκανε αδύνατο το να μιλήσετε και να συγκεντρωθείτε  στην παρέα σας, και δεν εννοώ την ένταση της.
  • Πόσες φορές ακούσατε προσεγμένη και κατάλληλη μουσική και συμπεράνατε ότι αυτό το μαγαζί και στα υπόλοιπα που προσφέρει, λογικά θα αφιερώνει την ίδια μελέτη και αφοσίωση. Στην πραγματικότητα δεν είναι σωστή η λογική αυτή σύνδεση, αλλά έτσι λειτουργεί στο μυαλό μας.
  • Πόσες φορές ακούσατε ακατάλληλη πρόχειρη και ανοργάνωτη μουσική και καταδικάσατε εξαιτίας της και το ίδιο το μαγαζί!


Γιατί η μουσική που παίζουμε στα μαγαζιά μας όταν δεν υπάρχει dj  συχνά δεν είναι η κατάλληλη?


       1. Επειδή τα μουσικά κομμάτια δεν είναι καλά.




Έτσι απλά. Όταν τα κομμάτια που επιλέξαμε δεν είναι καλά αυτό φαίνεται ακόμη και από το διάστημα μαζί με το Σινικό τειχος.
     

       2. Επειδή νομίζαμε ότι εκείνη την reggae συλλογή του compact disc club που παίζαμε εκείνο το επιτυχημένο καλοκαίρι μπορούμε να την παίζουμε για πάντα.




Δεν υπάρχουν επιτυχημένες συνταγές που λειτουργούν πάντα ακόμη κι αν παίζουμε κλασικές old school μουσικές επιλογές. Σήμερα πχ είναι μόδα το swing και οι swing διασκευές, το 2019 μπορεί να αγανακτήσουμε και να πούμε ομόφωνα "φτάνει πια με τις swing jazz διασκευές παλιών κομματιών". Πρέπει να είμαστε up to date ακόμη κι αν δεν παίζουμε mtv hits. 


       3. Επειδή ακόμη κι αν είναι καλές οι επιλογές, παίζουν σε λάθος χρονική στιγμή.



Δεν είμαι υποθέτω ο μόνος που έχω δει καφετέρια με πρωινούς θαμώνες εκλεπτυσμένους συνταξιούχους (με εφημερίδα στην μασχάλη και όρεξη για πρωινό κους κους),  να τρέμει το φλιτζάνι του καφέ και να ανοιγοκλείνουν ακούσια με τον ρυθμό τα μάτια τους επειδη ο νεαρός που δουλεύει μπουφέ έβαλε την "νυχτερινή" λίστα tech house.

Μεγάλη ευθύνη εκτός από εμάς έχει συχνά το ίδιο μας το προσωπικό. Είναι ορεξάτα και εργατικά νέα παιδιά που επειδή εκείνη την στιγμή εργάζονται και δεν έχουν τις ίδιες ανάγκες και διάθεση με τους πελάτες, θα ορμήξουν με το φλασάκι τους να βάλουν...."μπιτάκια" , διότι "έτσι δουλεύουν καλύτερα" (θα σου πουν αν τους ρωτήσεις)


Άσχετο φαινομενικά  με το άρθρο αλλά σχετικό με την συμπεριφορά του προσωπικού μας: Βασική αρχή της διοίκησης μιας επιχείρησης είναι να νιώθει ο εργαζόμενος ότι έχει:

 "Tον ίδιο ακριβώς στόχο με την επιχείρηση!"

Ξέρω ότι είναι αδιανόητο την πρώτη φορά που το ακούει κάποιος, σίγουρα πιστεύετε ότι το έβγαλα από το νου μου, είναι όμως μια απόλυτη αλήθεια, και είναι πιο δύσκολο να το πετύχεις από ότι να το "χωνέψεις" ότι ισχύει. Όταν το πετύχεις ο νεαρός του παραδείγματος θα επιλέξει από μόνος του την πιο κατάλληλη μουσική από τις διαθέσιμες που του δίνεις κι ας μην του αρέσει.


Ποιες είναι όλες οι δυνατές επαγγελματικές λύσεις; 

ΛΥΣΗ ΝΟ 1: Να πληρώσουμε επαγγελματία να μας οργανώσει την μουσική.




"Μα γιατί να μην ζητήσω από κάποιον dj που ήδη εργάζεται σε μένα;" 
  • Είναι γεγονός πως κανένας dj που εργάζεται στην επιχείρηση σας δεν βλέπει με καλό μάτι το να σας δώσει καλό υλικό που επιδοτεί την...ανεργία του. 
  • Επίσης δεν θα σας δώσει τα καλύτερα του κομμάτια, γιατί μόχθησε γι 'αυτα, τα οποία μάλιστα τον καθιστούν μοναδικό. Κι αν τελικά το κάνει, ή θα σας δώσει πολύ λίγο υλικό ή θα βάλει μέσα (ίσως και επίτηδες) και τόση αταξινόμητη σαβούρα που πραγματικά θα πρέπει να εργαστείτε εβδομάδες για να βγάλετε άκρη. Διότι μέρος του μόχθου του και της ταυτότητας του είναι και η ταξινόμηση εκτός από την εύρεση κομματιών.
  • Μην ξεχνάμε πως το ότι έρχεται τα βράδια και παίζει την καλύτερη techno edm deep κλπ house μουσική δεν σημαίνει πως είναι αυθεντία σε κάθε είδος μουσικής και ότι μπορεί να οργανώσει και την ημερήσια μουσική.
Γιαυτό μην υποτιμάτε την σπουδαιότητα του επαγγελματία που θα τα πληρωθεί ξεχωριστά για να σας δώσει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

"Εντάξει μωρέ, μερικά τραγούδια του ζήτησα,  μόνος του τα γράφει;"

Λυπάμαι, αλλά δεν είναι έτσι!
Ότι είναι για τον μουσικό η "νότα" (που είναι το στοιχειώδες pixel του), τις οποίες βάζει στην σειρά και φτιάχνει το έργο του, αντίστοιχο και ισοδύναμο είναι για τον dj τα μουσικά κομμάτια (τα τραγούδια είναι το pixel του).

Και όχι δεν είναι "μερικά κομμάτια" αλλά είναι πάρα πολλά! Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως για να κάνει ένας dj μια ωραία αλληλουχία 10 τραγουδιών  πρέπει να γνωρίζει τουλάχιστον 100 του ίδιου είδους.

ΛΥΣΗ ΝΟ 2: Να "εκπαιδεύσουμε" μια εφαρμογή να κάνει καλές επιλογές.



Είτε λέγεται youtube, spotify, apple music, είτε jazzler και λοιπά αυτόνομα λογισμικά, όσο και δύσκολο κι αν φαίνεται, γίνεται, και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
  • Τεράστια ποικιλία και ανακάτεμα τραγουδιών.
  • Δεν χρειάζεται να τρέχουμε για μουσική σε κάθε νέα σεζόν.
  • Μας εκπλήσσει ευχάριστα με ωραία κομμάτια που δεν θα ξέραμε καν και ποτέ δεν θα επιλέγαμε αν δεν ακούγαμε μουσική πολλές ώρες κάθε μέρα.
MEIONEKTHMATA
  • Θα πρέπει να αφιερώσετε χρόνο εσείς ή κάποιος που θα ορίσετε και να ξέρει πως να κάνει την δουλειά.  Έχω δει  να αποτυγχάνουν στην ονοματολογία της μουσικής. Πχ κάποιος έλεγε "funk" και στο μυαλό του είχε κάποια κομμάτια nu funk, (και λίγο dub-οειδή, λιγο trip hop κλπ) , και φυσικά ο αλγόριθμος επέλεγε old school funk πολλών δεκαετιών πριν.
  • Απαραίτητη συνδεση στο ιντερνετ, αν συμβεί κάτι πρέπει να έχουμε έτοιμη κάποια εναλλακτική λύση.
  • Οχι και ο καλύτερος ήχος αν επιλέξουμε ως λύση το youtube.  Aν και εχει βελτιωθεί πάρα πολύ ο αλγόριθμος συμπίεσης του, υπολείπεται ακόμη, αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οτι οι χρήστες που ανεβάζουν την μουσική μπορεί να μην έβαλαν καλό ηχητικά υλικό. 
  • Διαφημίσεις (youtube).
  • Κενά μεταξύ των τραγουδιών. Μερικές φορές είναι τεράστια.
  • Αν επιλέξετε spotify ή apple music πρέπει να πληρωνετε μια μικρή μηνιαία συνδρομή (είναι πολυ μικρή η συνδρομή για μια επιχείρηση και αξίζει).

ΛΥΣΗ ΝΟ 3: Να παίζουμε ιντερνετικό ραδιόφωνο.



Πλέον υπάρχουν πολλά καλά web ραδιόφωνα με καλή ποιότητα ήχου (128kbs) και πολύ καλές μουσικές επιλογές. Τα περισσότερα είναι δωρεάν αλλά ακούγεται σποτ κάθε κάποια λεπτά. Κάποια με μια μικρή μηνιαία συνδρομή μας δινουν την δυνατότητα να μπορούμε να απαλλαγούμε από το σπότ που ακούγεται στις δωρεαν εκδόσεις (είναι πιό επαγγελματικό να μην ακούγεται το σποτ στου σταθμού στην επιχείρηση μας).

Ένα μικρό μειονέκτημα τους είναι οτι η μουσική τους συνήθως έχει το ίδιο concept όλη την ημέρα σε αντίθεση με αυτό που χρειάζεται ο χώρος σας, με αποτέλεσμα είτε είναι πρωί είτε βραδυ να παίζουν την ίδια μουσική. Βέβαια η λύση σε αυτό ειναι ανάλογα με την ώρα να παίζουμε το κατάλληλο web radio επομένως υπαρχει λύση και γιαυτο.

Εγώ χρησιμοποιώ τον    www.beeradio.gr    (που προωθώ άλλωστε και στις διαφημίσεις του blog) γιατί εκτός από κορυφαίο ήχο, έχει τρία διαφορετικά κανάλια με πρόγραμμα φτιαγμένο ειδικά για καφετέριες μπαρ και εστιατόρια και ανάλογα με την περίσταση επιλέγω όποιο θέλω. Μάλιστα για να μην απαιτείται η παρουσία του χρήστη κατά την αλλαγή των σταθμών σου επιτρέπει να προγραμματίσεις για κάθε ώρα ποιό κανάλι θα παίζει.

ΛΥΣΗ ΝΟ 4: Να μην έχουμε καθόλου μουσική. 




Αν και το έγραψα για αστείο ειλικρινά έχω βρεθεί σε χώρους με τόσο πολυ κόσμο και τόσο κακή ακουστική που ό,τι μουσική και να έπαιζες ήταν απλώς ενοχλητική. Είμαι σίγουρος πως όλοι το έχετε ζήσει. Είμαι σίγουρος πως όλοι θέλατε να φωνάξετε:

 "κλείστε τώρα την μουσική"! 




Ολοκληρωμένη μουσική λύση για επαγγελματικούς χώρους. 

                                                                                                                                                                   


 Follow me on Facebook







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου